Thursday, March 7, 2013

ufairah 'di ganggu'

assalamualaikum..

hari ni sangat lemau.. mengantuk.. sakit kepale.. ufairah taknak tidur semalam.. mulemule saye dan DH engat ufairah panas.. berpeluh basah.. kami tukarkan baju lubanglubang.. tapi tak jalan pon.. diganggu agaknye.. malam tadi atuk masuk hutan.. balik rumah mungkin ade yang mengikut.. tak tau la.. ufairah menangis sepanjang malam.. saye pulak mamaimamai.. sampai saye termarah ufairah.. kesian sangat.. rase bersalah.. patutnye saye pujuk ufairah.. jadi pelindung ufairah.. tapi saye memang tak terfikir pon bende tu.. kesian anak ibu..

sampai satu tahap saye da tak tahan.. tak larat.. saye mintak DH bawa ufairah keluar dari bilik. saye takut saye makin menyinge.. baik elakkan kan? bile da rede sikit saye panggil DH masuk dengan ufairah.. saye terus suruh DH bacekan ayat kursi dekat ufairah.. dari ufairah tengah menangis.. terus diam.. lembik.. saye perasan sebab saye dukung ufairah mase tu..

ufairah rase tenang agaknye.. terus saye capai phone saye bukak surah yassin letakkan di atas kepale ufairah.. diam ufairah.. saye tepuktepuk ufairah.. susukan ufairah.. sepanjang malam ufairah melekat dekat saye macam nak melecet botol susu semulajadi ufairah tu.. sakit jugak.. alhamdulillah sekarang ni da ok..

saye rase saye kene download ayatayat rukyah pula untuk simpanan.. malam ni saye akan pasangkan ayat suci al-quran lagi.. supaye ufairah tenang.. saye taknak bende yang same berulang.. saye takut nanti saye marahmarah lagi.. kalau boleh nak elakkan dari terjadi bende ni.. anak ibu.. semoge kamu baikbaik saje di rumah nenek(BS).. muke ufairah nampak lesu pagi tadi.. mungkin sebab tak cukup tidur dan penat menangis..

7 comments:

zarena heeney said...

bacakan ayat kursi sekali
klu ada air yasin ena selalu sapukan pada muka dan pd bhg berlipat pada anak..in sya Allah
takder yg nak mengacau

dalila said...

ermm..dh dpt nnt jgn lupe bluetooth..danish skang ni mlm kul 2-3 mesti nangis..yg peliknye msk kul 4 die trs ok..aku risau jgk bnd2 mcm ni..kelmarin je die tdo ok..tu pun lps laki aku sapu air(mintak kt ustaz) kt muka n kepala die..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

anak kecik senang diganggu kan. elok siap2 bautkan air yassin bila dia tak sedap je, bagi minum sikit2 sambil selawat

Ibu Amirul said...

Kena selalu standby dengan ayat2 suci atau yassin... anak2 kecil mudah diganggu benda macam tu... Firas pun ada kena sekali...

SweetLikeWhat said...

bebudak memang senang kena ganggu..hannah pernah kena..balik dari kedai makan, mengamuk2 menangis2..papa nye baca ayat-ayat suci baru lah boleh tido..

Fifi Nadhrah said...

tq semue..

alhamdulillah ufairah ok malam esoknye..

ros_reeza said...

siannya Ufairah,,.. Ibu jangan marah -marah ye :)

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...