Tuesday, March 5, 2013

du'as.. please du'as.. for sabah..

assalamualaikum..

sejak kebelakangan ni.. hati risau.. nak seronok sangat pon tak best.. berkenaan dengan kejadian di sabah.. di lahad datu dan semporna.. saye pernah bertugas di sane.. ye.. memang jauh.. di kota kinabalu nun.. jauh dari daerahdaerah kejadian.. tapi saye ade kawan.. ramai jugak kawan orang sabah.. ye la.. da name pon kerje sane.. memang kawankawan pon orang sane la kan?

ade yang familynye orang tawau.. semporna.. Allah.. saye takde kesempatan untuk bertanye kabar mereke.. inshaAllah nanti saye akan roger mereka.. tapi sabah sebahagian dari malaysia.. tak kire la ade kenalan atau tidak.. tapi sabah adelah hak kite.. ok.. terpatriotik sekejap.. terime saje lah ye.. cume satu pinta saye.. kite di sini.. please doakan keamanan negare.. doakan perwiraperwira negare kite.. mesti keluargekeluarge perwira negare kite inginkan doa dari kite..


semoge merekamereka di sana baibaik saja.. peringatan dari Allah.. mungkin kite da selese dengan 'keamanan' malaysia.. ye.. keamanan dari penjajah.. tapi tak aman pon dari segi kes rompak, cabul, ragut rogol dan macammacam lagi.. please.. doakan malaysia.. serta generasi kite yang seterusnya.. al-fathihah..

8 comments:

umie shafizalina said...

InsyaAllah..Mudah2an semua perwira kita dan penduduk sabah smuanya selamat..

ros_reeza said...

ye kak Fifi. mari kita doa sama sama.

ros_reeza said...

ye kak Fifi. mari kita doa sama sama.

SweetLikeWhat said...

moga-moga cepatlah berakhir semua nih..aminnn

dalila said...

harap2 lps ni xde lagi yg terkorban..sedih kan..teruk btl cara dorg bunuh tu!! xde perikemanusiaan.

syiela said...

moga keadaan kembali aman seperti sediakala

izzah said...

takut kan bila baca isu sabah ni...teringat kawan2 yg ada kt sana..ada yg update status fb bgtau takut sbb bunyi tembakan tgh2 mlm...ada yg dh blk semenanjung sbb cuti smpai ahad ni...alhamdulillah kita kt sini kan...

p/s:bz sgt bln ni...memang xsempat nk update blog...ni pun curik2 je ni...hehe....bila la dpt pasang azam mcm fifi 1entry 1hari...=)

[PCL] said...

semoga cepat berakhirnya 'perang' ini., sentiasa mendoakan kesejahteraan kepada mereka yg berkorban demi negara.

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...