Thursday, March 7, 2013

bihun goreng putih - baby food ye..

assalamualaikum..

semalam WW saye ade post gambar makanan.. secotet je makanannye pon.. kalau untuk kite memang tak puas la.. ni makanan untuk toddler la kot.. lil todd.. setahun lebih.. rasenye dari 10month da boleh bagi kot.. ibunye ufairah malas sikit.. jadi ufairah merase bihun di usie setahun.. ok la tu kan..

ni bahanbahannye..

jangan cari bihun ye.. memang takde dalam pinggan tu.. hihi.. tapi wajib letak tau bihun.. nanti tak jadi pulak bihun goreng ni..

bahanbahan   >

i- sebiji bawang merah..
ii- seulas bawang putih..
iii- isi ayam (saye ambil bahagian dade)..
iv- carrot yang disagat..
v- sawi yang di frozenkan.. (2 cube)
vi- brokoli yang di frozenkan (1 cube)
vii- sedikit lada hitam.. kalau anak tak makan tak letak pon takpe.. gambar asing sebab saye hampir melupakan lada hitam..
viii- minyak zaitun untuk menumis..
ix- bihun yang di rebus..

carecare  >

i- tumiskan bawang sampai agakagak da naik bau..
ii- masukkan ayam.. agak macam bawang da makin garing.. masukkan sedikit air..
iii- masukkan bihun yang direbus.. kacaukacau..
iv- masukkan semue sayur dan lada hitam.. kacau da sebati.. tutup api siap..

senang sangatsangatkan.. saye hidangkan cumilcumil letak telur dadar kat atas.. bentuk hati lagi.. nak tengok hasil ade kat WW semalam.. sedap tau.. kalau tambah garam sikit.. lada hitam lagi sikit.. confirm habis sepinggan kite makan.. hihi.. kalau nak buat banyakbanyak pon boleh.. tapi sebelum masukkan garam.. asingkan dulu untuk anak kite..


nak letak jugak gambar telur dadar untuk ufairah..

6 comments:

Cik Puan Rara said...

lahaiiii rajinnya deco2. inspire rara lah lepas ni.hehehe

SweetLikeWhat said...

mak pak budak pun suke ni..hihi

Ibu Amirul said...

Boleh cuba nanti

Fifi Nadhrah said...

suke sebab cantik rara..

tula anis.. kalau anak punye tak habis.. mak balun..

buat la.. mesti anak suke..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

org tua pun suka ni hahaha

ros_reeza said...

ni bukan budak je suka. mak budak pun nak.. hihi

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...