Friday, July 19, 2013

isi hati seorang isteri..

assalamualaikum..

saye copy isi hati seorang isteri ni dari FB.. rasenye ape yang tertulis di bawah bukan dari dayana.. mungkin dari seorang wanita yang sangat halus hatinya.. terusik hati kecil ini.. besar dugaan untuk perempuan yang bergelar isteri.. moge dayana tabah.. kuat.. amin..


Tak usah bicara tentang payung emas

Kerana..
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah

Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana..
Aku bukan Allah...mudah menyebut kun fa ya kun...

Tak usah bicara tentang setia
Kerana..
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan

Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana..
Aku tahu kau lebih arif tentang itu

Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana..
Aku terima kekurangan kau kerana Allah

Tak usah bicara tentang dia
Kerana..
Aku diasingkan darimu kerana dia

Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah...
Kerana satu dunia tahu

Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan...


paling saye terase bile khabar perkahwinan kedue tu dirahsiakan.. mesti sedih luluh sayu hati seorang wanita.. (wanita mane yang suke kalau di perlakukan begini?) sampai hati wanita menyakiti hati wanita.. semoga mereka bertiga bahagia.. amin..

6 comments:

Umi Nazrah said...

ni yg dayana kasi kat ashraff muslim tu kan. sungguh menusuk hati :(

JayFarhana said...

saye emo bile bace psl ashrap muslim ni. huhuhuh...menci. :(

Mizz ErMa said...

ha ah..ada jgk terbaca psl nukilan nie..tau xpe, tegar lagi seorang suami yg berjanji nak susah senang bersama dengan c isteri..

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.175
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

zarena heeney said...

rupa2 baru tahu bkn dayana yg tulis puisi tu
tapi ana yg tulis

tapi tetap sedih kan puisi tu

ros_reeza said...

sedih :(
Ros pun ada buat entry berkenaan ni.

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...