Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Friday, April 5, 2013

natural remedy.. ubat semulajadi..

assalamualaikum..

saje nak kecoh bagitau korang yang saye type entry ni hari rabu petang.. sekarang ni saye cuti sebab nak pergi maternity and children expo.. hihihi.. gile semangatkan.. bukan ape.. hari sabtu saye nak kene pergi terengganu sampai selase.. yeehhaa.. terengganu lagi.. jadi entry ni auto publish.. sesaje nak publish hari jumaat sebab esok ade entry lain dalam kepale minda ni.. cume tak type lagi..

kire kalau tak ikut date.. memang tak kronologi la blog kisah keluarge kecil kami..ok ok.. sudah fifi.. jangan lelebih.. tajuk lain cerite lain.. ape kebendenye kau ni ha.. saye nak cerite tentang natural remedy.. kan ade entry sebelum ni tentang ufairah demam kan.. ini dan ini.. kalau tak perasan entry ni korang klik je ini yang tadi tu..

saye pakai natural remedy.. even demam saye still buat garlic sock.. ala.. yang untuk batuk tu.. di sini ceritenye.. cume garlic tu saye balut dalam tisu taknak bagi contact dengan kulit.. kan garlic panas.. takut melecet tapak kaki anak yang halus mulus tu.. yang kite rase nak gigit dan makanmakan tu sebab geram.. nyammm...

selain dari tu.. dalam gambar di sini.. saye ade letakkan gambar.. pertame bawang merah.. ye.. memang macam tu la saye letak bawang atas kepale anak.. fungsi bawang tu? menyedut bakteria yang ade di sekeliling kite.. ntah betul ke tak perkataan menyedut tu.. tapi yang penting bakteria hilang masuk dalam bawang tu.. kene tahan la sikit bau bawang.. tapi kalau korang da tidur korang da tak bau kan? bukan satu tempat.. sebelah lagi saye letak atas rak buku..

selain tu saye ade letak gambar garlic + extra virgin olive oil.. saye akan sapu di dade ufairah.. depan dan belakang.. kalau jadi kat saye.. dengan saye pon saye sapu.. elok untuk anak yang batuk dan selseme.. berkahakkan.. jadi itu la yang saye gune..

macam entry sebelum ni saye cerite tentang basahkan kepale dan badan anak.. ye.. gune air dalam bekas dan tuale.. kekadang pakai 'pecetpecet' bahase saye dengan DH yang menerangkan alat sembur air tu.. kalau nak iron baju kan kite pakai sembur tu.. yang tu la.. dan akhir sekali dalam gambar tu.. air doa dari ustaz.. bagi minum dan jerlum kepale.. termometer sentiase di sekitar untuk monitor suhu anak.. cukup tak penerangan saye? kalau tak cukup tanye je.. nanti saye buat entry baru jawab semue soklan.. tapi ade ke yang nak tanye?

4 comments:

Lisa Sheila said...

ooo... bagus sharing ni fifi ... baru tau remedy untuk demam guna bawang pun bleh ...hee..agak ketinggalan di disitu ..:)

dalila said...
This comment has been removed by the author.
nadia farahida said...

first time ni nadia tau kakkk

izzah said...

respect dengan fifi...always depend on the natural remedy ++ rajin wat research...sy ni,aduhai..makin malas dh sekarang ni ++ xlarat....heheh..

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...