Wednesday, April 3, 2013

wordless wednesday #23 - harga barang mahal sangat

assalamualaikum..

barang mahal sangatsangat kan sekarang.. rase macam terkene je.. 
beli barang sikit tapi bayar mahal.. 
gaji naik sikit tapi harge barang naik banyak..
kalau pekerje kerajaan ok la gaji naik.. even kenaikan saye tak sampai RM100 setahun.. kuli la katekan.. tetap terase harge barang melambung bagai nak gile.. bukan cekik darah da.. cekik leher rasenye.. inikan pulak sesetangah syarikat swasta yang tak naikkan gaji pekerje.. kesiankan.. sedih sangat.. bersimpati dengan nasib kite orang biasebiase atau bawahan ni.. makin terhimpit.. (oppsss.. terlebih wrodless da ni..

barang banyak sikit ni bayar RM100.55
suku troli pon tak sampai.. bukan beli barang basah pon.. takat sos kicap susu.. bende kering je.. mahal sangat barang sekarang.. :( kadar kemiskinan makin naik ke turun ye? kesian orangorang yang lagi susah dari kite.. Allah..


10 comments:

Nafira usof said...

memang pon..
terasa jugak ngan kenaikkan harga barang nih~

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

iye.. saya selalu beli brg2 mandi, deodoran semua dah dekat 100. fengsan !

izzah said...

Mmg betul pn sekarang....gaji naik seciput...harga nauk melambung...bila gaji peg kerajaan naik,berdegung degang duk umum,tp harga melambung ni xumum plk...sunyi sepi je...haisshh...

Fifi..jom la join jemaah skali...hehe...

Lisa Sheila said...

betul fifi ... lisa pun selalu fikir camtu ... barang2 yg di beli kekadang tu sket sangat 2-3 plastik jer ... tapi lepas cashier kire ..alahai beratus jugak..lisa ingatkan puluh2 ringgit je..hee

zarena heeney said...

mmg terasa sgtharga brg mahal skang nie
dah tak tahu nak cut budget apa dah

Hana Soffelia said...

Betul tu. kadang2, g kedai runcit biasa, dah kena RM50. Mencekik. Tambah-tambah ada anak, lagilah kan kena berjimat sikitlah. hehe

Cik Puan Rara said...

mmg pon.harga skrg sngt melampau.

NM03 said...

salam kenal. singgah sini terus follow. jom tukar link, citer dan pendapat. kalu sudi, mari follow kite jugak eh... maceh...

SweetLikeWhat said...

betul lah fifi..mak cakap dulu 50rgt dua belah tangan bawak barang..sekarang 100rgt sebelah tangan jer..haihhhh

Fifi Nadhrah said...

haah kak nafira.. terase sangat.. terhimpit rasenye..

tau takpe yana.. fifi selalu borong kat watson.. mahal ok.. kekadang nak jimat terpakse g mydin untuk barang2 yang ade kat sane.. beze jugak duitnye..

tau takpe izzah.. diam2 je harge barang naik.. kite sekali tengok harge rase nak fengsan.. nak taknak kene beli sebab keperluankan.. inshaAllah.. ade rezeki nanti boleh la berjemaah..

tau takpe lisa.. selalu suke main teke2 dengan DH brape RM toal barang.. dulu teke hampir tepat.. skrg teke? lari RM25-30 harge barang.. bukan lari lagi murah.. tapi lagi mahal ok..

tu la ena.. memang tak tercut da.. tershot selalu ade la..

hana.. skrg da berjimat pon budget tetap lari.. harge barabg tak seiring dengan gaji..

sokong rara!~

salam kenal NM03..

sebelah tangan pon ringan anis~

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...