Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Sunday, March 13, 2011

day one-kuching part 2~

assalamualaikum!~

selamat malam.. ade yang tengah tengok berite time ni kan.. aku takde mood.. melayan perasaan lagi ni.. mencari kekuatan untuk terus bangun dan beruseha.. malas r nak fikir.. stop kejap berfikir tentang masalah.. lari sekejap.. tutup sekejap.. ni aku nak cite bout vacation aku g kuching hari.. aku belek-belek aku punye blog.. aik.. kuching part one je ade.. ok.. aku sambung ke part 2 la ye..

aku dengan en. suami selamat mendarat pukul 1030pagi.. lebih kurang la.. sesampai je kat sane.. on handset la perkare pertame yang aku suruh en. suami buat.. sebabnye die ade sorang kawan kat sane.. azrimi namenye.. aku suruh en. suami mintak tolong dekat azrimi ni carikan kereta sewe.. so sesampai je kat sane.. on handset.. tut tut bunyi standard la message pon masuk.. azrimi bagi no fon kereta sewa.. tapi time tu die da deal suruh orang kereta sewa tu hantar kereta dekat airport dalam pukul 10lebih sebab kami sampai time tu.. tunggu punye tunggu pukul 11lebih baru la sampai.. aku ok je..

cina rupenya tuan punye kereta sewa.. die datang naik persona.. then die bawak kami pergi ofis die untuk ambil kancil.. cukup la untuk kami berdue.. on the way dalam persona die pon cerite la sikit-sikit bout kuching ni.. kami layankan jela even paham tak paham.. die ade suggest hotel untuk kiterang.. hotel yang die suggest tu memang hotel yang aku da usha kat internet.. sayangnye full.. antare ayat yang paling aku ingat..

"u mesti tangkap gambar dekat kucing besar tu ya.. situ memang banyak pelancong tangkap"
"dekat pekan ni ha.. semua kedai cina.. satu kedai saja yang u boleh makan.. sudah lepas la saya mau tunjuk.. kedai tu saja yang tak panggil(masak) babi"

erk.. telan air liur aku.. confirm aku tak makan langsung kat pekan kuching tu..

sampai je ofis die..tukar kerete.. agk buruk la.. aku ikutkan jugak la sebab kat tempat orangkan.. nak cakap lebih takut.. aku pon cari hotel.. hotel yang aku usha dan yang cine tu tunjuk penuh.. aku dengan en. suami tawakal je.. main bawa je kereta.. "abang.. jumpe hotel kite terus benti tanye.." bawak punye bawak.. pusing ikut kate hati.. dalam 15minit jumpe hotel.. terus pusing masuk ke Borneo Hotel.. nampak macam ekslusif la jugak..

aku: abang g tanye harge.. kalau mahal kite cari lain..

abang: ok

dalam hati aku.. kalau under 200ringgit tu ok lagi.. kalau da RM200++ tu baik aku cari tempat lain.. bukan ape.. aku datang kuching nak jalan2.. kalau bayar memahal.. macam tak berbaloi sebab keluar pagi balik malam.. kan2?

en. suami jalan sampai la kat guard tu..
en. suami: abang.. hotel ni berape harge? (jujur dan telus soalannye..wakaka)

guard: RM135 ade tingkap.. RM115 takde tingkap.. kalau nak lagi murah depan sana ada..

dengar je en. suami kate harge tu.. ok la.. biar la guard tu suggest tempat lain.. aku da penat.. check-in jela situ..

masuk je bilik.. ok la bilik die.. cume takde astro.. aku bukan nak tengok tv.. nak g jalan.. ade bathtub tau.. ok la dengan harge RM115 ke RM135.. ade bathtub.. boleh la berendam..

lepas mandi.. rehat.. en. azrimi pon datang la ke hotel kami.. azrimi bawak kiterang pusing 1 kuching.. kebetulan hujan lebat gile petang tu.. kiterng just round2 kuching dari dalam kerete.. g makan lakse sarawak dan minum 3layer tea.. en. azrimi nak balik kampung petang tu dekat simunjan.. tu yang die bawak kiterang jalan puas2 sebab esok (ahad) die kat kampung.. takut tak dapat jumpe da..

die kate nak balik kampung die kene naik 2 feri.. feri yang bawak kerete tu.. ala2 kat penang kot.. 2 kali naik feri tu sebab merentasi sungai.. kire kene seberang sungai la sebab takde jambatan.. bak kate en. azrimi.. "cemane nak buat jambatan.. lebar sungai tu je pon nak dekat 1kilometer.." cube korang bayangkan.. lebar sungai 1 kilometer.. besar gile kan sungai kat sarwak ni.. patut la ade bujang senang..

malam tu pulak.. aku dan en. suami just jalan2 kat water front.. jalan kaki dari hotel je.. dekat.. dalam pukul 9.30malam.. aku dan en. suami da balik tidur.. sane agak cepat cerah..

jumpe next entry.. terime kasih bace cerite ni~


2 comments:

Umee Meriani A.S said...

pegi kch x cakap pun...

Fifi Nadhrah said...

kan aku da bg tau.. tapi ko kate ko kat sibu ke mane.. yang penting jauh dri kuching..

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...