Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Tuesday, March 15, 2011

cerita tentang adik!~

assalamualaikum!~

selamat pagi.. aku tgk menguap atau sangap time menaip ni mengantuk pulak pepagi ni.. kalau cutikan bagus.. boleh bangun lambat.. lepas soat subuh tidur la balik kan.. ni lepas solat subuh kene siap g keje.. ikut hati aku.. nak je aku tidur atas motor on da way g keje. tapi aku takut pulak kalau tercicir.. hehe.. pagi ni pon g keje dengan senang hati.. sebab.. jalan tak berape jammed.. cume kerete bertambah sikit dari semalam la..

pagi ni aku nak cerite tentang adik.. adik aku.. namenye MOHD FAQIH.. aku sayang adik aku ni ketat-ketat.. die la satu2nye adik lelaki aku.. lagi 3 tu perempuan.. yang perempuan semue da besar2.. da habis sekolah pon.. adik aku ni baru 9 tahun.. generasi kedue adik beradik kami.. :)


ni adik mase 4tahun.. aku snap pin ni mase kami d sabah..

sekarang ni kan cuti sekolah.. so die ade la kat rumah aku.. pelik tak kenape cuti sekolah je die ade kat rumah aku? sebab die duduk asrama.. 9tahun da duduk asrama? haah ye.. 9 tahun da masuk asrama.. kenape? tak percaye? percaye jela.. awal tahun hari tu die dimasukkan ke asrama dekat semanggol.. dekat bukit merah..

kecik2 da duduk asrama.. selalu orang tanye aku macam tu.. sekolah yang adik aku duduk ni sekolah agame.. ma'had al ehya as-sharif.. mase darjah 1 dan 2 die sekolah kat STAM (school of tahfiz arabic malaysia) sungai ramal.. tapi sebab die tak duduk hostel.. duduk rumah.. die agak malas nak belajar.. takde minat kot.. so abah decide dengan kami semue masukkan die ke asrama.. mane tau boleh disiplinkan die..

but no worry.. maksu kami ustazah kat sekolah adik aku tu dan paksu aku kerje kat admin sekolah tu.. so adik aku ni sentiase dipantau la.. kesian paksu dan maksu aku.. adik aku ni dimanjekan dari kecik.. duduk asrame ni.. banyak barang die hilang.. kunci loker da berkali2 hilang.. kalau kunci tak hilang.. mangge yang hilang.. boleh bayangkan tak? kasut sekolah pon boleh hilang.. da 2 kali da hilang.. sekarang ni die sorang je pakai kasut hitam g sekolah.. adik2.. paksu dengan maksu saje beli warne hitam.. bia lain dari yang lain dengan harapan takkan hilang.. baju sekolah pon tinggal sehelai dari 5helai.. layankan jela budak kecik tu..

adik aku ni penyayang gile.. mase die nak masuk asrama.. aku saje buat2 nangis.. "adik tinggal along.. tak sayang along.. kesian along sorang2 kat sini.." (nada nangis) japgi die boleh nangis sambil cakap.. "along jangan la nangis.. kan adik da nangis.." cetu la die.. dulu abah sembelih ayam pon die nangis teresak-esak.. "kesian ayam tu.. nape abah sembelih die.. uuu..uuu.. die makan nasi je.. kesian ayam.." nak pujuk hati die.. aku ajak la g tesco.. mane tau rede.. sampai tesco lagi teresak2.. adik2..

malam tadi sebelum tido.. en. abah cakap " adik tido mane malam ni?" adik.. "dengan abah la.. kan abah kate da lame tak tido dengan adik.." en. abah tu saje hantar adik aku duduk asrama.. padahal hati rindu gile.. hari tu siap cakap kat aku.. "lame lagi oi 11 hari bulan 3" aku pelik.. rupenye nak g amik adik aku balik rumah.. ringtone da suare adik aku.. ntah ape2 die rakam cakap2 budak2kan.. asalkan en. abah dapat dengar sore adik aku jadi la.. gambar depan nset pon gambar adik..

kalau nak cerite lagi cerite die memang banyak.. adik.. along sayang adik sangat2~ even adik cume anak angkat.. along tak pernah fikir macam tu.. adik tetap adik along dunie akhirat.. mwakz!~

nota comel --> next entry cerite pasal adik lagi..

No comments:

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...