Tuesday, October 1, 2013

abah dah terkena..

assalamualaikum..

selamat petang.. sekarang nak cerite halhal remeh je.. takmo cerite hal jalan.. sebab complicated.. bagi saye la.. tak larat nak fikir.. tambahtambah otak tengah serabut.. memang taknak fikir beratberat.. terase macamnak cuti lamelame.. lepas tu pergi tidur manemane hotel.. duduk bilik dari pagi sampai petang tak payah keluar dah.. bermalasmalasan.. rehat sepuaspuasnye..

hal yang remeh.. yang ringan hal siapa lagi kalau bukan si solehah saye.. haziqah ufairah.. bukan sebab ape.. bile cerite tentang die.. hati berbungebunge sikit.. rase geram macam nak picitpicit.. haha.. terukkan.. saye ni insan yang lemah sekarang ni.. balik rumah memang terbaring atas atas katil je.. semue DH yang uruskan.. alhamdulillah dapat DH yang membantu..

mase sebelum tidur.. standard la kan.. mintak maaf.. bagi salam dekat suami.. rutin harian.. kadangkadang sembang dulu.. tu pon kalau saye tak tertidur dulu la.. sebabnye.. abah ufairah la yang selalu teman ufairah kalau ufairah taknak tidur.. terime kasih abang.. hahaha.. jangan muntah ye..

semalam sebelum tidur DH saye cerite.. abang terkene tadi sayang.. saye tanye kenape.. DH pon cerite.. waktu makan malam.. ufairah sibuk pergi dekat peti ais.. sampai depan pintu.. nak buah.. nak buah.. mase tu dalam peti cume ade buah markisa.. DH kate.. takde buah.. yela.. guava terakhir die da makan tadi.. nak buah.. nak buah.. merengek depan peti ais.. DH kate takde..

sebagai abah mithali.. nak buktikan dekat anak yang peti ais tu takde buah.. DH pon buka la pintu peti ais tu.. bile terbukak je pintu tu.. bukan buah yang ufairah aim..  terus laju ufairah cakap.. nak coooceeet (coklat).. hahaha.. pandai ufairah trick abah die.. wakaka.. dalam peti ais tu memang banyak coklat.. atuk baru balik dari langkawi.. kalau ufairah minta dekat saye ke DH ke.. memang susah nak dapat.. sekali akal ufairah lagi hebat.. terkene abah..

tentangufairah              > ayat 3 perkataan pertama ufairah.. nak pergi ibu.. hahaha.. maksud? nak pergi dekat ibu..

5 comments:

ros_reeza said...

p/s: donut tu memang size mini.. kecik je Kak Fifi.. kat gambar nampak besar sebab Ros zoom :)

D Yatie said...

Hihihi. Bijak ufairah! Anak smkin besar smkin panjang akal kan? Hihi.

ANIM said...

kecik2 sudah trik sama abah dia ye...
bijak, bijak

MaMa Rey said...

hehehe..bijak ufairah..telah mengenakan abahnya..semakin besar semakin bijak anak2 ni kan Fifi

~ NANA ~ said...

pandai! hehehe...lepas ni buat lagi tau ufairah, biar abah mati akal...hihi

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...