Friday, October 25, 2013

bila tiba waktu sembahyang..

assalamualaikum..

selamat petang.. doakan perniagaan kecil kami ye kawankawan.. semoge segalanya dipermudahkan.. semoge saye tabah sabar dan tidak putus asa untuk teruskan usehe ni.. saye tahu.. waktu permulaan ni la yang sangat susah.. waktu nak kenalkan kite siapa dekat orang.. waktu kita cuba untuk yakinkan orang.. doakan kami tau..

ok kite cerite hal anak solehah saye.. subhanAllah.. waktu cerite tentang die ni.. terase rindu sangat dekat ufairah.. ape la yang anak ibu tengah buatkan..kejadian ni berlaku semalam.. mase saye keluar dari bilik nak ke bilik air.. nak ambil air sembahyang.. saye tengok ufairah kelam kabut keluar dari bilik atuk.. terkejut saye..

ufairah berlari ke sofa two seater.. dekat sofa tu tergantung sejadah kecil ufairah.. saye ingatkan kenape ufairah lari.. sambil lari tengok muke saye terus cakap nak Allahhuakbar.. tangan ufairah pantas mencapai sejadah kecil tu.. tau kenape die kelam kabut?

atuk dalam bilik tengah jemaah dengan opah.. ufairah nak ikut jugak.. alhamdulillah.. sejuk hati ibu.. moge sampai ke tue kamu macam tu anak..  saye pon terus masuk bilik atuk dengan opah nak tolong ufairah bentangkan sejadah.. terus ufairah angkat takbir.. hihui.. comel.. tapi biase la. budak setahun lebih sembahyang.. setakat angkat takbir, qiam dan sujud..

Allah hu akbar.. tengok gaye.. hihi..

dah mule bosan la tu..

saye tunggu jugak ufairah.. takut ufairah kacau atuk sembahyang.. budakkan cepat bosan.. bile ufirah nak cuit atuk je.. saye cakap.. 'haaaaa' terus tak jadi.. bile atuk da rakat ke tige.. saye da berani tinggalkan sebab atuk da nak habis sembahyang.. lepas sembahyang dengan atuk.. cepatcepat bawak sejadah ke bilik saye pulak.. nak sembahyang dengan ibu pulak.. tapi 5-10 saat je.. anak la anak..

kalau perasan.. tangan ufairah dekat mane? da bosan la tu..


14 comments:

ANIM said...

haah..kadang2 masa berhenti solat kat r&r , ternampak anak2 kecil solat. lucu jugak kita dibuatnya. mesti camtu jugak gelagat ufairah..
comel je..

TiranaAduka said...

salam
Ala la la comey nya dia

Mizz ErMa said...

tgn ufairah dekat ketiak ke tu? hihihi insyaallah, da besar skit boleh la ufairah mintak telekung budak pulak dgn ibu..hihi

Nurul Aziz said...

kalau ayra, siap mintak telekung.......dah la telekung besar, selagi tak dipakaikan selagi tu dia bising-bising, dah pakai baru senyap, pastu dia 'solat'.. solat cara dia la.. sujud angkat tangan,pastu mulut potpetpotpet macam membaca.. kekekeke.. kelakar.

y@t said...

alahai...sejuk perut fie ngandungkan ufairah...moga bekekalan yer syg...

Mimi Azirah said...

Alhamdulillah bagus ufairah...kcik2 dh pndai

ros_reeza said...

Alhamdulillah kak.. bagus kecik-kecik gini.. harap sampai ke besar kan :)

dalila said...

Hahaha..comei ufairah semyg..danish tu nasib baik ade spupu yg sebaya die rajin smyg klu dgr azan..die pun ikut la..

~ NANA ~ said...

sejuk hati kn tgk anak2 nk ikut kita solat...hehe

Ako Si AiN said...

hehe..comel nye dia .

Kakzakie said...

Melentur buluh kena dari rebung. Betul biar dia main pun tak apa asal aje tak mengganggu. Lama-lama dia akan faham...

SweetLikeWhat said...

pandai ufairah..sejuk hati tgk

Ena's Stories said...

mana telekungnya ufairah? hehehe
sama la ank saya dulu...dok ngacau org solat..yang tak tahan tu siap duduk atas sejadah lagi..

zarena heeney said...

hehehehhehe mmg sejuk perut kita kan
emmmm sama jea mcm umar
klu kita sujud boleh di tunggangnya kita mcm kuda
sabar jealah

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...