Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Friday, February 18, 2011

soalan menduge hati..

assalamualaikum!~

pagi ni aku terpanggil untuk bercerita atau mengupaskan isu soalan menduge hati.. macam serius jekan tajuk die.. aku suke bercerite tentang hati ni.. gegirl memang sensitip.. cube bayangkan hidup tanpe mulut.. semue orang bisu.. tak nampu berkate2.. mesti urusan harian kite susah kan.. dengan mulut ni la kite gune untuk bercakap.. mengumpat.. mengate orang.. meluahkan isi hati.. bertanyekan soalan.. kalau aku list kan kegunaan mulut ni kan.. boleh buat 1 entry..

tapi mase kecik2 dedolu.. budak2 selalu gune mulut untuk mengejek orang.. kankan? korang penah tak ejek2 kawan korang mase sekolah dulu? especially sekolah rendah.. baik korang ngaku cepat.. aku mase kecik2 dulu orang ejek aku penguin.. sebabnye aku pendek je dulu.. jalan kedek2 macam penguin kawan2 aku kate.. nadhrah penguin..nadhrah penguin.. sure aku kejar budak tu balik.. aku pukul2 cubit2 die.. biase la gegirl.. kecik2 dulu kalau bengang sikit je cubit lagi 1 yang paling aku egt derang panggil aku tong gas.. sebabnye atuk aku jual gas.. zaman dedolu kan orang jual tong gas kat depan rumah.. ikat pakai rantai besi tu taknak bg hilang.. ade tak mase zaman korang? aktiviti ejek mengejek da boleh buat kite seronok..

aku paling tak boleh lupe aku ejek sorang budak lelaki.. budak kelas aku.. mase tu aku darjah 6.. die asyik ejek aku tong gas2.. name budak tu Mahsuri.. kat mane la die sekarang ni aku ejek la balik.. aku cakap ceni.. ko tu name da la mahsuri.. gi balik kubur ko kat langkawi tu.. menangis die weh.. touching.. esoknye bapak die datang sekolah.. hahaha..

ok2.. berbalik kepade tajuk.. soalan menduge hati.. bile usie da meningkat.. ejek mengejek ni da takde.. da hilang lupus ditelan zaman kot.. antare soklan menduge hati bile kite da dewase ni..

" kau tak keje lagi ke?"
"bile ko nak keje ni?asyik duduk rumah je.."
"sampai sekarang tak keje lagi?macam mane nak tanggung anak bini nanti"

bak kate cikyanyan.. orang yang tanye soklan tu engat aku ni bos ke? boleh tau bile nak dapat keje.. hehe.. cute kan cikyanyan ni..

"bile kau nak kawen ni?"
"adik kau da nak kawen.. kau bile lagi?"
"kau ni da ade ehem2 ke belum.. kalau takde aku nak cari kan"

ha.. ni pon soklan tak logik bagi aku.. ade ke tanye orang tu bile nak kawen.. sentap jugak aku rase hati2 manusie normal kalau asyik2 ditanye soklan macam ni.. tetambah kalau orang tu takde pasangan steady lagi.. bukannye orang tu taknak kawen.. sape wei yang taknak kawen? melainkan orang tu gay atau lesbian.. kan2?

situasi selepas ni.. memang berlaku kat aku sekarang ni..

"da ade isi ke?"
"ade gud news?"
"takkan sampai sekarang takde isi"

ni aku memang mengaku aku sentap dengar soklan macam ni.. memang tak logik soklan ni jugak.. aku rase dalam banyak2 soklan.. soklan ni paling tak logik.. orang2 yang create soklan tu egt kite ni sape? kite boleh tau bile nak dapat anak? kalau la aku boleh beli anak tu kat tesco.. bukan 1 aku beli.. 4 wei aku beli.. kalau kawen ke ok lagi sebab kite boleh rancang.. manusie2 yang create soklan ni memang sangat menduge hati aku..

manusie ni tak pernah habis dengan soklan2 menduge hati..
bile ko da habis SPM.. taknak sambung blaja ke? bile da grad.. bile nak keje ni? da dapat keje.. bile nak kawen? da kawen.. da ade isi ke? bile anak da besar.. bile nak ade menantu? bile da bermenantu.. bile nak bercucu.. last skali orang tanye.. bile ko nak mati pulak.. hahaha.. manusie2..

2 comments:

miss yanyan said...

terharu aku nama aku masuk dlm entry ko..lalalala

Fifi Nadhrah said...

da nak wat cene.. terquote ayat ko.. kene la kredit.. hehe..

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...