Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, February 16, 2011

13 februari 2010 --> isteri orang weh!~ part 1..

assalamualaikum!~

dikala petang di ofis aku.. akak2 ofis ade yang tengah menampal-nampal sticker alamat dekat borang dan envelope.. ade yang masukkan borang ke dalam envelope.. sambil2 mulut mengumpat bersembang menghilangkan bosan.. gaye sorang2 ala2 pekerje pejabat pos.. walaupon ofis aku ni bukan pejabat pos.. haha.. bos pulak ade yang membawa botol susu mug berisi nescafe round2 ala2 die paling berkuase.. ade yang kusyuk depan pc buat kerje.. kawan2 lelaki aku pulak sibuk mengangkat file untuk dilupuskan.. aku pulak sibuk menaip blog.. sungguh tidak adil kan? ade aku kesah? keje aku da siap.. aku lepak la..

aku nak cite pasal setahun 3hari yang lepas.. opsss.. da jadi bini orang rupenye aku time tu.. sekelip mate je aku jadi isteri kepade en. hubby.. lagi 20 hari genap la setahun kenal. en. hubby.. aku dah sah jadi isteri die.. kami akan berkongsi segale2nye.. bahagienye kate kawan2 aku.. ko da kawen..bestnye.. nak kawen jugak.. yang aku ni ha.. ala2 percaye atau tak.. sungguh pantas semuenye berlaku..

28 november 2009 kami bertunang.. decide punye decide.. paling lame setahun ikatan pertunangan diakhiri dengan perkahwinan.. paling cepat pon 6 bulan.. try gune tangan korang.. kire sikit.. november + 6 bulan tu jatuh bulan bpe? bulan 5 kan? mei kan? may kan? apsal tetibe nikah 13 feb 2010 ni? haaa.. tu la namenye kawen mengejut.. tapi ade mulut2 yang cilake jahat, busuk, masam, basi tu berbisik2.. mengumpat..

"apsal tetibe kawen ni? ade isi ke?"

"aik.. tunang terus kawen?ade ape2 ke?"

malas nak layan mulut2 ceni.. alhamdulillah aku tak bunting pelamin.. bukan tolak .. ngelak spekulasi manusie bermulut kalah tempayan ni.. ha.. amek ko.. sampai sekarang tak preggy2 lagi.. maybe ALLAH nak buktikan kot.. ayat2 di atas tu salah same sekali.. punye la baik aku ni.. suci macam kain putih.. sile berenti puji diri sendiri..

pade 1 januari 2010..

abah: along.. ko kawen sekali dgn fara la..( 14 february 2010 kenduri adik aku)
aku: kene tanye zairi dulu abah.. takut family die tak setuju..
abah: ok2.. nnt abah cakap dgn die terus la..

bincang2 punye bincang.. due2 pihak agree kami kahwin on februari.. ohhh.. tidak.. mampukan aku? bersediakan aku? da la mase tu aku tengah PJJ dekat UiTM s.alam.. kalau final sure serabut otak aku.. kje lagi.. study lagi.. en suami lagi.. anak lagi .. hehe..

mase decide on 13 februari 2010 nikah.. kami tak buat ape2 persiapan lagi.. 44days to go.. kursus kawen tak g lagi.. HIV test tak lagi.. kad kawen lagi.. confirm ssh nak cri kedai yang boleh siap kad kawen seminggu yang paling penting baju kawen.. kenduri khemah semue no hal.. tumpang adik aku punye jela.. cene care aku buat tu semue?orang ready nak kawen paling lewat pon 5 6 bulan sebelum.. aku ni sebulan stengah je..

next entry la aku sambung.. macam da panjang sangat aku menaip ni.. nanti bosan pulak korang2 bace..

No comments:

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...