Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, February 16, 2011

bahase :: jage sikit bahase ko tu:::

assalamualaikum!~

pernah tak orang terpikir pasal bahase? zaman dedolu kalau salah cakap sikit.. pelempang la korang dapat dari parent kan? same la dengan aku.. kene tumbuk ketuk la mulut ni dengan tangan arwah mak aku.. kalau nangis lelebih sikit pon kene jugak.. biase la gegirl.. kuat nagis dulu kecik2 selalu iklan kua kat tv.. bahase jiwe bangse.. kalau korang saing2 aku.. akhir tahun 80-an.. korang tau la kot.. orang dulu2 selalu beratkan hal ni.. hormat orang tue.. tapi zaman sekarang? ade? cer cite sikit? kalau takde kesedaran tu.. habis la.. sebab tu la zaman milenium ni.. banyak perkare yang tak logik terjadi.. tak pernah terpikir akan berlaku mase zaman dedolu.. anak saman ayah la.. ayah sembelih anak la.. ade kaitan ke? pade aku.. bahase ni ade kaitan dengan semue bende.. sebab kite akan bercakap dalam melakukan aktiviti seharian.. kan2? pendapat aku la.. panjang betul intro..

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

padahal aku nak cite pasal aku je.. memule nak bukak blog ni.. aku nak bahase kan diri aku ni ape? saye awak? saye kamu? aku kau? i u? ramai kate aku kau macam kasar sangat.. aku cume menjadi aku.. terime la aku seadenye.. kalau korang tak suke tak payah la port kat sini.. aku tak pakse pon.. sedangkan kite berdoa pon.. YA ALLAH.. Kau ampunkanlah dosa aku.. see.. dengan Allah pon kite berbahase cetu.. so takde la istilah kasar kot kalau aku mencoret kat sini gune aku kau.. kan? tapi jangan la pulak nanti korang balik rumah.. cakap dengan mak bapak korang aku kau.. dengan laki korang aku kau.. cari nahas la tu kan? tapi kalau ko orang sabah takpe..

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


situasi di mana aku baru pertame kali sampai di sabah.. ( dlm kereta en. ismail)
anak en. ismail: ayah.. kau tahu nda hari ni hari jadi abang? (ayah kau tau tak hari ni besday abang?
en. ismail: tau la bha.. kenape kau tanya? mau celebrate ka?
aku: en.ismail.. relex je kan anak en. cakap aku kau.. *curse
en. ismail: kami d sabah memang bagitu fifi..
aku: *blur

end~~~





No comments:

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...