Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Friday, February 28, 2014

contraction atau kontraksi..

assalamualaikum..

bile badan makin besar.. berat makin naik.. perasaan malas pon makin besar.. kihkihkih.. lagi la bergande dari berat dengan saiz badan ni ha.. selamat taknampak.. kalau nampak mau da leper saye yang bulat ni kene lenyek dengan perasaan tu.. mihmihmih.. baru la sedar diri kot.. hari ni saye ade appointment lagi.. tapi dengan klinik swasta.. harap semuenye ok.. inshaAllah..

sebenarnyekan.. da seminggu due ni saye tak sabar nak rase kontraksi.. haha.. ramai orang cakap bersalin sakit.. betul ke sakit? saye pernah rase kontraksi.. tapi cume sampai 4-6cm je.. saye rase da kuat da saye punye kontraksi tu.. bukan pade ape yang saye rase tapi pade graf CTG yang doktor ambil.. doktor siap sound saye akan bersalin dalam sejam due lagi sebab kontraksi saye da high level.. tapi perancangan Allah tetap yang terbaik.. (nak bace kisah saye bersalin ufairah boleh search entry lame saye)

bagi saye kontraksi tu memang sakit.. tapi masih boleh dikawal.. masih boleh dikawal dengan zikir, pernafasan dan minda.. alhamdulillah.. sepanjang kontraksi saye diam je.. banyak berzikir dalam hati dan buat deep breathing.. ramai orang kate bersalin sakit.. saye tak tahu sebab saye czerkan.. takpe.. inshaAllah kali ni saye nak try rase macam mane bersalin normal.. moge dipermudahkan..

hati ni da meronteronte nak rase kontraksi.. mesti ade yang kate.. sakit pon ko nak rase.. sekarang ni saye da ubah minda saye.. kontraksi bukan kesakitan.. tapi kontraksi tu satu petande yang baby dalam perut makin dekat dengan kite'  bestkan.. syokkan nak jumpe baby.. jadi jom alualukan kontraksi.. sebenarnye.. malam tadi perut da mengeras sekali.. bahagian atas.. wah.. rahin saye tengah berlatih untuk keluarkan baby kot.. alhamdulillah.. doakan yang terbaik untuk saye..

inshaAllah.. saye kuat lebih dari ape yang saye fikirkan.. kontraksi tidak akan kuat dari saye kerana kontraksi sebahagian dari diri saye.. dan saye percaye pade baby saye untuk lakukan yang terbaik untuk keluar dari perut saye.. saye percaye pade baby bahawe baby akan bekerjasama sebaik mungkin dengan saye dalam menjayekan misi melahirkan..  saye percaye.. baby saye tak sabar nak jumpe kakak ufairah yang cheeky dan ibu dan abah yang sangat sayang pade baby dan kakak ufairah.. inshaAllah.. amin..

doapagijumaat          > Ya Allah.. yang maha pemurah.. berilah peluang pada sahabatsahabatku yang masih mengharapkan zuriat merasai apa yang aku rasai.. Amin..

7 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

walau yui kurg fhm tp sonok bc kisah org =)

Kopiolimauice said...

dh semakin hampir tu..InsyaAllah semua nya selamat belaka ek ;p

Sheila Salim said...

Assalamualaikum fifi, semoga dipermudahkan ye dear.. in shaa Allah. nanti sheila nak baca kisah pengalaman awak bersalin czer tu ~~~

anez zamri said...

fi peknen ke?!
ya Allah lama nau tak bukak blog tgk fi nak bersalin dah..
moga dpermudahkan tau!

Unknown said...

xberani nk baca kisah bersalin2 ni..tapi nak tak nak kena tau jugak...semoga dipermudahkan Allah

dalila said...

rindu jgk nak rase..tp lg rindu rase nak ngandung..mihmihmih..
-___-"

Unknown said...

dah nak sampai due date ke??
moga semua nye berjalan lancar yer~

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...