Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Monday, November 14, 2011

keseronokan dalam ketakutan..

assalamualaikum..

alhamdulillah.. da nak masuk 32weeks baby ibu dalam womb ni.. setakat ni semuenye berjalan lancar.. takde ape-ape masalah yang chronic.. either darah tinggi or kencing manis.. plasenta pon tak menghalang jalan baby ibu kat dalam ni.. bile difikir-fikirkan balik.. aku tak banyak story pasal pregnancy aku.. nak buat macam mane.. early pregnancy aku morning sickness.. alah pulak dekat pc.. memang takde ape la nak cerite sebab busy layan morning sickness ni..

sekarang da masuk 32 kot.. atceli estimated due date (EDD) aku terlalu banyak.. tapi beze +- 2weeks la.. doctor kate normal.. paling awal 4 januari 2012.. paling lewat pon 17 januari 2012.. tapi sejak da makin sarat ni.. kalau scan je keluar date 13 or 14 januari 2012 pulak.. aku rase macam nak bersalin tahun depan je sebab kesian kat baby bile keluar akhir tahun.. tapi kadang-kadang terlintas perasaan nak cepat pulak.. penat bawak badan.. pegawai aku kat ofis ni pon da tegur da.. pagi tadi die cakap.. " ai fifi.. badan da melentik da" wakaka.. perut aku tak besar mane pon.. kalau la korang terserempak dengan aku.. confirm tak nampak macam pregnant woman.. sebenarnye bukan tak larat sangat pon.. memang da pasang niat.. walau susah macam mane pon.. sakit macam mane pon.. aku kene tabah.. nak bagi zuriat untuk suami ni..

atceli nak cepat sebab tak sabar.. tak sabar nak tengok live baby ni.. nak pegang.. rase kelembutan.. nak peluk.. nak cium.. macam-macam lagi la..mood: berangan Ya Allah.. besar nikmat yang KAU beri ni.. aku bersyukur sangat.. dalam keseronokan.. kegembiraan.. ketaksabaran jangan tiru perkataan ni.. jelas broken timbul jugak ketakutan..

ketakutan saat-saat.. detik-detik nak melahirkan.. rase sakit yang macam mane akan aku rasai.. orang2 berpengalaman kate sakit memang sakit.. tak kire la bersalin dekat mane dan dengan ape care sekali pon.. memang tak boleh elak.. takut pulak bile dengar.. bile tanye akak-akak yang agak-agak boleh harap.. derang cakap macam ni "best bersalin.. nikmat" derang cakap sebab nanti ko rase bangge.. lagi satu derang cakap macam tu sebab taknak bagi aku seriau or takut mase nak melahirkan nanti.. memang naik semangat aku bile derang cakap macam tu sebab 2 orang sekali cakap serentak.. hilang sikit perasaan scary tu.. tapi kalau kene yang close minded tu.. macam-macam derang cakap.. better aku dengar yang elok-elok je kot dari aku terfikir-fikir ape yang tak best keluar dari mulut orang..

inshaAllah aku berdoa dan yakin yang aku boleh harunginye.. ade akak-akak yang lain pesan.. fikir.. orang lain boleh buat.. kenape aku tak boleh.. inshaAllah semuenye dipermudahkan.. amin...


nota di bawah--> terlupe nak update pasal maternity pillow.. maybe next entry..

No comments:

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...