Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, November 9, 2011

bile M da datang~

assalamualaikum!~

selamat petang.. memang mood nak mengarang kot sekarang ni.. sementare ade mood kan.. karang la ape yang boleh.. macam tak tau je M tu ape kan.. M tu malas.. hehe.. kalau nak lagi best.. malas melampau.. aku la yang malas melampau tu.. tambah lagi dengan badan tak sihat 2 3 hari ni.. demam, sakit tekak, sakit kepale.. lagi la berdouble triple malas melampau tu.. mane taknye.. da masuk trimester ke 3 ni.. kalau sihat walafiat pon payah nak bawak badan ni.. apetah lagi kalau sakit kan.. memang en.suami suruh ambil MC la.. aku sebagai isteri solehah.. taknak derhake cakap suami turutkan jela.. wakaka.. nampak sangat ambil kesempatan.. jadi aku cuti panjang.. sabtu, ahaf, isnin, selase dan baru hari ni masuk kerje..

sabtu lepas aku memang da siap2 ironkan3 helai kemeje en.suami untuk bekalan minggu ni.. khamis kan pakai baju batik.. lagipon itu je yang aku mampu buat time tu.. ingat nak sambung ahad.. tapi ahad kan raye.. takkan aku taknak raye semate2 nak iron seluar kerje en. suami.. pregnant uniform aku yang besar gedabak tu semue kan.. aku hold dulu.. masuk isnin je aku pon demam.. hidung pipi muke mate semue merah.. da macam badut kot.. panas dalam kate en. sumami.. risau die.. last2 seluar kerje die iron sendiri.. terime kasih abang.. hari selase (semalam) lepas balik klinik.. makan ubat aku bantai tido dari lepas zohor sampai azan asar.. semalaman tak dapat tidur sebab sakit tekak, dalam mulut kering, perut sakit, sejuk tak panas pon tak.. confirm2 aku tak sudahkan kerje2 mengiron baju.. wakaka.. malas kan..

sampai la turn aku untuk bekerje hari ni.. baju aku tak iron.. ha.. amek kau fifi.. malas lagi.. ngelat lagi.. tapi bersebab kot aku malas ni.. tak sihat kan.. aku pon nampak la baju kurung kat tempat aku gantung mane2 baju yang da siap iron.. dalam hati.. muat lagi kot baju kurung ni.. aku pon dengan suspennye mencube baju kurung aku tu.. MUAT.. macam tak percaye kan.. MUAT baju tu.. aku da 31weeks kot minggu ni.. 31weeks pakai baju kurung.. siap kene tegur cakap aku nampak slim.. (bergerak2 baby dalam womb ni bile aku puji diri sendiri.. gagaga) cume kain tu tinggal 1cm je kot besarnye.. bile pagi ok lagi.. bile petang kain da berlipat 5 6 kali letak bawah perut.. hahaha.. tu la malas iron baju lagi..

aku confident baju kurung still muat bukan sebab ape.. sebab berat aku baru naik 5kg je.. kesian kan.. tak berape lalu nak makan sejak pregnant tapi.. tapi harap baby ok dan dapat la segale nutrisi yang die perlukan.. pray for baby and me.. thanks!~

No comments:

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...