Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Monday, April 11, 2011

treatment pertame di LPPKN~

ASSALAMUALAIKUM..

selamat petang.. da lame aku tak update blog ni.. sangat bz dgn kerje kat ofis.. aku mencuri rehat kejap.. penat woo mate buat kerje ni.. mengantuks pon ade.. so hari ni aku taktau nak tulis topik ape pasal ape.. aku copy paste je dari diary TTC aku.. perjalanan TTC aku.. yeeaa.. aku insan terpilih.. tak semue orang dapat rase ape yang aku rase ni.. even perit sedih dan macam2 lagi perasaan yang tak best.. aku tau aku mampu.. sebab tu Allah uji aku dengan en. suami.. even aku taknak pon bende ni.. tapi aku tau setiap ape yang terjadi pasti ade hikmahnye..

straight to the point.. treatment pertame aku bersame doc komathy di LPPKN.. aku dapat jumpe doc ni selepas aku menang melepasi semue saringan2 yang di buat.. ade da kot aku cerite sebelum ni.. kat sini dan kalau nak tau prosedur2 lain di sini.. aku jumpe die pon sebab nak tau masalah kami setelah memalui melalui beberape peperiksaan ujian.. mase jumpe ni la kite kite tau kite normal ke tak.. kite ok ke tak.. takut jugak woo.. sebelum ni yang uruskan kami cume nurse2 di sana.. ni first time mengadap muke doc..

masuk bilik die die terangkan la conditiom kami berdue.. aku dan en. suami lulus ok dalam erti kate lain normal.. bersyukur sangat.. aku takut jugak mane tau ade cyst ke, pcos ke, retrovet uterus (RU) ke.. hubby pulak aku takut la vericocele ke azoospermia ke oligospermia ke teratospermia ke dan banyak lagi ke.. ha.. tu semue kite akan tau kalau kite buat semen analysis.. aku ni macam cikgu bio la pulak.. kan2? nanti aku ambil artikel tu dari otai2 TTC aku.. derang yang banyak bagi info.. banyak atceli masalah kesuburan yang kite tak tau kalau tak check.. tapi kalau korang bunting pelamin ke, anak berderet sorang setahun ke tak payah la gatal2 nak cek.. macam yang aku cakap kat atas tadi tu aku dan en. suami normal.. jauh dari segale anasir jahat penyakit2 di atas.. jadi doc kate.. "tak perlu risau, both of you ok" lagipon doc kate kami mude lagi.. aku 23tahun sebulan n hubby 24tahun 10bulan mase tu..

disebabkan kami normal dan da jumpe doc kami tetap kene ambil ubat.. clomid name ubat tu.. memang prosedur LPPKN once da jumpe dan consult dengan doc die akan bagi ubat.. doc tu kate la.. so aku pon dapat la clomid.. makan 2 biji sehari 5 hari berturut2.. lepas tu day bpe ntah.. tak ingat da.. aku datang klinik untuk TVS telur ade 4biji tapi tak berape matang.. doc suruh datang balik lusenye.. aku datang balik TVS 2 je yang matang.. lagi 2 tu membesar tapi tak cukup matang.. lepas doc puas ati.. pukul 9 pagi aku dicucuk dengan purbegen.. dan doc monitor kami.. tapi treatment untuk kali pertame aku dan en. suami tak berjaye.. sekian itu sahje cerite treatment pertame kami..

5 comments:

miss yanyan said...

huhuh...moga2 nti gal berjaya..ko pon dah berusaha mcm2 kan..insyaAllah Tuhan tau apa yg hamba dia nak..:)

y@t said...

sabar yer fie....usaha & terus berusaha..jgn putus asa yer dik..

Fifi Nadhrah said...

kup: inshaAllah..
kak yat: haah kak.. usaha dan terus usaha lagi.. inshaAllah tak putus asa selagi akak2 TTC bg semangat..

Rosie Rose said...

fie darling, baru tahu umur korang 23, 24YO... muda sangat lagik! dun worry much... insyaAllah, rezeki takkan ke mana, dear. banyak2kan doa dan sedekah. jgn putus harapan dan terusla berusaha.

shamfariz said...

semoga success....
http://shamfariz.blogspot.com

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...