Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Friday, January 13, 2012

risau.. gelisah.. tak keruan.. takut..

assalamualaikum..

aku mengantuk sekarang ni.. kalau letak kepale confirm zzZZZzzZZ punye.. kalau kat ofis lame aku da g tidur da.. ni kat ofis baru.. sile bahave ye puan fifi.. perut pulak asyik keraskeras.. sometime rase tak berape selese.. mate aku da kuyu gile.. tak sabar nak balik rumah lunch hour ni.. harapharap en. suami ade mase la nak balik solat jumaat di kajang.. kalau balik dapat la aku solat zohor dengan selese di atas kerusi di rumah.. hihi.. sambil tu boleh la ambil short nap sekejap.. tu yang penting tu.. tapi petang en. suami ade meeting.. harapharap diluluskan la permintaan aku dekat en. suami ni..

da la pagi tadi die lambat punch.. 8.01 katenye sebab lift lambat.. padahal pagi tadi kami pergi beli nasi lemak.. sebab aku jugak.. teringin nak makan nasi lemak.. en. suami aku ni ikutkan je ape isteri die nak.. kesian die.. terime kasih abang.. katenye takut aku tak dapat makan da.. aku cakap macam nak mati pulak kalau fikir aku tak dapat makan da.. die balas katenye nanti aku bersalin kene pantang.. actually aku takut jugak.. takut apeape yang buruk berlaku ketike aku melahirkan.. nak melahirkan satu nyawe baru ke dunie.. YA ALLAH.. besar, berat tanggungjawab tu.. lepas lahir kene jage, didik.. aku berdoa sangatsangat aku tak tersalah didik and jage amanah ALLAH ni..

back to da topic.. aku risau.. gelisah.. tak keruan.. takut.. sebabnye due aku da dekat.. 17 JANUARI 2012 hari ni da 13 Januari 2012.. baby aku pulak macam best sangatsangat duduk dalam womb ni.. aku takut overdue.. taknak kene induce.. ikutkan hati aku nak bersalin tanpe ubatubatan.. free medication birthing.. tak dapat water birthing.. dapat hypno birthing pon jadi la kan.. takde tandetande pon die nak keluar.. aku asal g toilet je mesti check ade spotting ke.. air banyakbanyak keluar ke.. sebab da akhirakhir ni kan risau..

selase depan aku da diwajibkan bercuti sebab due aku 17 januari kan.. aku da siap2 ambil cuti 16 januari sebab 17 tu hari selase.. alangalang cuti terus la isnin tu.. hari ni last aku bekerje sebelum bercuti suku tahun.. naik keje pertengahan april.. bestbest.. tapi kan.. semalam aku mintak cuti untuk isnin tu.. pakai annual leave.. tahun 2011 punye yang masih berbaki 10hari.. aku pon minta tandetangan sokongan dari pegawai penyelie aku.. aku cakap la nak cuti isnin sebab selase da wajib cuti.. die cakap kat aku..

PP: haah la.. awak da nak besalin
aku: yela cik.. tapi saye takut overdue.. saye taknak.. saye taknak kene induce bagai..
PP: saye bukan nak takutkan awak.. kawan saye baby die overdue 3hari meninggal dalam perut..
terkejut aku dengar
aku: yeke cik.. risau la..

memang la die takde niat nak takutkan aku.. tapi aku tetap takut, risau, gelisah dan tak keruan.. haaa.. sebiji macam tajuk entry ni.. tapi bile fikirfikir balik tu semue kuase Allah.. dari sekarang aku kene tingkatkan perasaan redha di dalam diri aku.. cakap senang.. kalau da terhantuk.. baru nak tersedar.. urm.. adik aku dulu overdue 5hari.. hari ni baby die genap setahun.. happy birthday arsyad.. mommy sayang kamu!~ mase aku g kelas hypno birthing.. sharifah sofea punye baby pon overdue 2weeks.. alhamdulillah selamat jugak.. so ambil yang positif.. buang yang negatif..

baby.. cepat la keluar.. jangan buat ibu risau tentang kamu di dalam womb ni..

kawankawan tolong doakan saye.. saye risau.. saye nak melahirkan dalam mase terdekat ni..

No comments:

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...