Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Tuesday, January 10, 2012

menghitung hari.. bilelah masenye..

assalamualaikum..

hampirhampir pukul 5 aku da nak mule bersiap nak balik.. phone aku berbunyi.. text from en. suami.. "balik lewat skt yg.." aku reply "ok pukul bpe?" en. suami reply "abg cbe 530 yg" adoi.. balik lambat la pulak.. aku macam da restless la kat ofis ni.. tak larat.. tak macam ofis lame.. tak larat boleh baringbaring.. penat sangat penat.. :( apekan daye tahan jela.. sementare nak isi mase lapang ni aku post la lagi new entry..

EDD aku 17 jan 2012.. hari ni da 10 jan 2012.. lagi 7days to go.. aku da tak larat actually.. aku takde mintak cuti 2 minggu awal or sebulan awal.. dalam erti kate lain.. hari aku besalin tu la aku mule cuti.. semalam aku cuti sakit.. klinik swasta sebab pagi semalam aku bangun tidur kepale sakit sangat.. berat.. aku rest la bile sampai tgh hri mate aku mule kabur.. ni macam tandetande high BP ni.. aku ajak en. suami g klinik.. kebetulan die tak kerje juga.. risau kat aku agaknye sebabtu la aku kene tunggu die hari.. garegare kerje tertangguh semalam la tu memang betul pon.. BP aku 140/80.. quit tinggi kate doktor tu.. die tanye aku buat ape semalam.. (ahad)..

aku jawab la aku tak buat ape.. tapi high BP aku ni mungkin disebabkan pemakanan aku.. aku ambil banyak makanan berkolestrol kot.. too many cheese aku ambil ahad tu.. hihi.. sabar je la.. doc pesan jage makan.. drink a lot of water.. RO water not mineral water sebab mineral water ade mineral yang boleh mempengaruhi BP kite.. aku angguk jela.. jadi hari ni aku da minum 2liters of water.. actually i need more cume botol air aku punye capacity only 2liters.. kat ofis baru takde cattle untuk aku masak topup air aku.. sedihkan.. :( tak pela.. aku kene belajar kot.. standard la tempat baru ade pro and con.. takpe nanti aku beli cattle..

lepas tu doc minta permission nak cek bukaan.. takkan aku nak cakap tak kot.. aku on jela.. pasrah.. blushing selesai prosedur doc kate servik masih dibelakang, pintu rahim tinggi lagi, baby still floating.. ohh tidak.. lambat lagi ke aku nak deliver ni? ikutkan condition pintu rahim tu semue.. lagi 2 minggu pon aku still tak melahirkan kate doc.. tapi aku harap ALLAH percepatkan.. doc punye pendapat.. tapi ALLAH penentunye kan.. YA ALLAH.. tak larat da nak bawa badan.. tak larat nak solat duduk antare 2 sujud sebab takde kerusi untuk solat kat ofis baru.. dugaan.. cume aku ade rase light contraction.. braxton hick kot.. every 20-30minute.. maybe braxton hick ni tengah bantu baby untuk turun ke bawah.. hopefully la.. kalau boleh aku nak braxton hick yang kuat supaye cepat sikit aku deliver.. as long as baby aku da tak pre mature kot..

sekarang ni aku tengah menghitung hari.. manati mase untuk manjadi ibu.. semoge semue yang masih menanti akan alami ape yang aku alami sekarang ni.. amin..

note--> terase nak ambil cuti rehat je 2 3 hari.. kasi betulbetul sihat.. tapi aku takut nanti terlebih rehat tak berstamina pulak aku..

No comments:

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...