Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Monday, July 13, 2015

salam ramadhan.. persiapan raya..

assalamualaikum..

lame sangat tak mengarang.. mood sangat ke laut.. sangat sibuk di bulan ramadhan.. sampai lupa nak ucap salam ramadhan buat korang semua.. tinggal tiga hari lagi nak raya.. masih berbaki 3 hari untuk kita habiskan ramadhan.. jadi..

SALAM AKHIR RAMADHAN!

masih tak terlambatkan.. korang.. lama sangat saya tak BW.. saya sibuk.. mood ke laut.. hari ini mood tu datang.. niat nak ucap selamat hari raya terus.. tanpa salam ramadhan.. hahaha.. rase macam kejam sangat pulak.. jadi salam ramadhan dulu la..

bila dah ramadhan mesti ada persiapan rayakan? persiapan raya? ala kadar semampu yang boleh.. baju anakanak yang saya dan suami utamakan dulu.. baju kami.. cukup la seorang sehelai baju melayu dan kurung moden di pagi raya.. untuk suami sehelai baju t-shirt kolar.. sepasang selipar pagi raya.. (tak boleh beli sandal dah sebab baru beli.. hahah) saya pulak kasut dua pasang.. sebab murah.. hahaha.. beg satu..

beli yang ada less saja.. tak beli new arrival.. selagi boleh jimat..

nak shopping baju seluar untuk suami isteri nanti2 la.. yang ada masih elok.. tak terpakai.. buat apa beli lagikan.. jadi cukuplah.. dapat lah kami jimat duit sikit.. yang penting pagi raya tu kita raikan.. selebihnya ala kadar.. untuk anakanak.. kita lebihkan sikit..

alhamdulillah.. dengan cara macam nikan.. duit gaji awal kami masih tak berusik.. syukur.. saya paling takut terusik.. habis kami ogos nanti.. paling nak kena jaga tu.. saya cakap saya sibukkan.. memang sibuk.. bulan ramdhan.. dah enam tahun saya jual kuih raya.. alhamdulillah.. duit untung kuih raya tu saya buat duit minyak dan tol untuk balik raya.. jimat duit gaji..

dan ada lagi satu yang saya buat akhirakhir ni buat saya sibuk tak menang tangan.. saya buat homemade balm.. tu nanti saya akan cerita dekat entry lain.. ok.. korang got to go.. pukul 930 nanti saya ade meeting indeks harga pengguna malaysia.. assalamualaikum..

8 comments:

LYAfrina said...

Salam.akhir ramadhan juga buat fifi.. sama la dgn lya..late ni mmg xde.mood sgt.. nk bw apatah lg..

Alhamdulillah..psiapan raya dh settle..lya pom bli bju y ada diskaun.. sama la..apa2 pom utamakan ank.. just bli jgk bju ksual utk papanya. Utk kt xpela.. bila2 msa.leh blikan..lg pom hari raya lya lg suka bbaju kurung or krung moden...

Salam aidilfitri buat fifi & fmily.
Maaf zahir n.batin

Julia Johari said...

Hi fifi...rindu dia...rindu dia bertamu di blog...mmmuahhh terima kasih bg julia tersenyum hari ini...fifi syukur rezeki fifi tau...nak dekat raya ni julia nak memohon ampun dan maaf, Selamat hari raya fifi sekeluarga...mmmuahhh!

Aimi Muhamad said...

salam akhir ramadhan.rajin la fifi ni buat kuih jual dan homemade balm pulak.

Kaseh Kamila said...

Tak pe la tak menang tangan fifi..tu semua rezeki..
Selamat Akhir Ramadhan dan Selamat Hari Raya in advance..:)

Nik said...

salam ramadhan. tu la. takut jugak kalau terguna duit kalau dapat gaji awal kan. harap2 gaji nik tak masuk awal la.haha

dalila said...

lahaiii..same la aku pun..baju ank2 dulu..dorg yg nk raya..aku ngan laki asal ade je..nk simpan utk bln dpn..nasib nk asingkan siap2..

FarahFerraDotCom said...

wah terbaik la fifi..pandai buat biskut raya yer..saya pun jual jugak..tapi tlg jual yang makcik punya...dapat la tambah2 pendapatan sikit kan..heee..btw semoga apa yang fifi buat berjalan dgn lancar k..=D

Victoria said...



I was diagnosed as HEPATITIS B carrier in 2013 with fibrosis of the
liver already present. I started on antiviral medications which
reduced the viral load initially. After a couple of years the virus
became resistant. I started on HEPATITIS B Herbal treatment from
ULTIMATE LIFE CLINIC (www.ultimatelifeclinic.com) in March, 2020. Their
treatment totally reversed the virus. I did another blood test after
the 6 months long treatment and tested negative to the virus. Amazing
treatment! This treatment is a breakthrough for all HBV carriers.

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...