Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Thursday, March 3, 2011

hampir tertinggal flight-kuching part 1

assalamualaikum!~

sekejap je da hari jumaat kan.. tak sabar nak tunggu weekend.. baju berbakul tak basuh.. baju vacation ke kuching pon menanti.. ade dalam seplastik.. hehe.. aku bukan malas sangat.. kalau takat nak basuh tu no hal.. ok je.. kibas.. asingkan.. masuk mesin.. tekan2.. siap mesin nyanyi.. yang jadi hal nye nak sidai tu.. aku ni bangun pagi ngam2 je nak mandi sembahyang dan siap g keje.. kalau nak sidai tu kene bangun awal sikit.. aku tak kesah sangat setakat 10-20minit nak curi time tido.. yang paling aku kesah.. bile aku da sidai baik punye.. hujan turun.. waaaa.. sangat la seronokkan? sentap dan sedih kan? so aku amek keputusan.. semue baju2 aku akan basuh on weekend.. da tentu2 aku ade kat rumah dan boleh aku selamatkan baju2 aku dari basah.. hehe.. jadi weekend ni.. aku kene peruntukan mase untuk baju2 yang menanti tu..

hari tu aku skip berhari2 tak tulis entry sebab aku on vacation dengan en. suami.. kami pergi kuching ala2 meraikan 2tahun perkenalan kami.. aku memang gile berjalan.. kaki jalan.. kalau ade duit.. jalan sampai habis duit.. takde duit.. duduk rumah diam2.. hahaha.. itu la aku.. kate abah.. kau ni kan long.. macam abah.. ade duit berjalan je.. takde duit baru lekat kat rumah.. abah takpe la.. duit tak habis2.. haha..<-- aku kate..

atceli aku nak cite pasal kami hampir2 terlepas flight.. memang aku neves gile time tu.. kat travel itinerary kami tulis time sampai dari kuching 8.50.. aku dengan en. suami tersalah pandang.. budget flight 8.50pagi.. so aku dan en. suami budget.. kalau pukul 7.50 pukul 8 pagi sampai ok la kan.. kami pegi airport abah hantar..

abah: esok lepas subuh tau.. tak boleh lambat..
aku: ok la abah.. dalam pukul 7 boleh la( dari rumah dalam 30 ke 40 minit)
abah: jangan lambat.. nnt terlepas.. pukul 6.30..
aku: ok abah..

atceli aku malas nak g kucing ni.. penat kot.. rase macam nak habiskan hujung minggu kat rumah.. pukul 12 aku tido tanpe kemas ape2 barang pon untuk travel esok.. tapi aku da set jam.. pukul 3pagi untuk bangun kemas barang.. aku terjage pukul 3.30pagi.. kemas2 dalam pukul 4.10pagi settle dan aku pon sambung la tido.. zzzZZZZzzzz..

pukul 5.30 pagi aku da bangun mandi2 sembanhyang semue.. bertolak la kami dari rumah.. pukul 7 ok.. takpe.. masih sempat lagi ni.. siap benti tuang minyak semue.. pukul 8 kiterang sampai.. memang takde lugage la kan.. baru nak g.. nak bawak ape la sangat kan.. so kiterang pon check la kiterang kene check in kaunter berape.. kaunter 33.. tapi malangnye kaunter kiterang da close.. terberenti jantung aku sekejap.. aku pon cakap kat en. suami.. cepat abang lari.. en. suami lari.. aku pulak g wat security check untuk beg.. minah jage kaunter 33 tengah kire2 ape ntah.. tapi kaunter da tulis close.. die suruh en. suami g servis kaunter.. bile aku tengok travel itinerary aku dan en. suami.. flight kiterang pukul 8.20pagi.. wei.. lagi 20minit rupenye die nak fly..

orang kat servise kaunter tu kate.. saye boleh tolong takat sini.. tapi kalau kat dalam derang tahan saye tak boleh watpe.. sepantas kilat aku lari.. en. suami scan note RM50 cetu je atas tempat scan.. kelam kabut punye pasal.. sampai kat pintu berlepas.. orang jage pintu tu kate.. selamat akak cepat.. lagi seminit je kiterang nak tutup pintu.. alhamdulillah.. sempat.. dengan perut lapar.. kiterang brekfast dalam flight je.. beli la.. air asia wei!~ selamat derang bagi naik..

sambung next entry..

nota comel--> jangan sesekali tersalah pandang time ape2 je.. tak kire la bus ke.. feri ke.. bot ke kalau nak travel memane..

nota lagi comel--> time type ni.. aku tetap neves even bende tu da berlalu..


No comments:

::hamster aku::

kalau nak bagi makan click kat mne2 je.. nak bagi minum click kat tutup botol.. kalau nak bagi hamster aku lari2 dalam bulatan tu.. click kat bulatan kuning tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...