assalamualaikum..
entry kali ni entry makmak sikit.. haha.. maaf ye kawankawan.. entry ni saye tulis atas permintaan kawan office lame.. kawan saye nak saye ceritakan ape yang terjadi pade anak die yang dihantar ke sana.. lame dah saye perap cerita ni.. perap email dari die.. gambar dari die sebab takde idea.. saye tak tahu nak mule dari mane..
pertama kali korang dengar brainy bunch.. ape yang terdetik dalam hati korang? saye nak share ape yang terdetik dalam hati saye.. ni mesti tempat mahal.. mesti best dan kalau dah bayar mahal mesti best kalau dapat hantar anak ke sini.. mesti service power.. korang ade tak fikir macam saye? sebab saye tahu.. kawan saye pon akan fikir macam ni.. dah bayar mahal.. mesti layanan mahalkan..
jom sambung cerite brainy bunch..
sebenarnye bende ni dah banyak kali berlaku pade aiman(bukan name sebenar).. sampai satu tahap.. pade 11 ogos 2014.. ade kecederaan yang agak serius dekat aiman ni.. aiman mengalami luke yang teruk di bawah bahagian mata akibat kesan cakaran yang teruk.. kulit terkopek dan berdarah.. belakang tengkuk ade kesan cakaran yang panjang dan melecet serta kesan lebam dua garisan yang pajang di bahagian ketiak.. saye salin dari surat akak tu untuk BBIM ni..
bayangkan luke yang banyak dekat dekat anak kite.. campur lebam campur cakar.. kalau korang la kan.. tak ke korang bengang.. kalau esok kene hantar anak ke situ lagi.. tak ke risau.. mengganggu emosi kite tau.. serta menggangu emosi anak kite kan.. mesti keyakinan diri die berkurang bile kene macam tu.. kesian sangat..
bile da jadi macam tu.. akak tu whatsapp aunty yang jage tu.. boleh die kate tak perasan budakbudak main.. siap cakap mase mandikan takde.. takkan la luke tu timbul sendiri.. luke ni bukan pertame kali tau.. dah banyak kali.. cume kali ni paling teruk.. yang tak boleh blah.. boleh die cakap kulit aiman ni sensitive.. dah terangterang nampak kesan buatan orang.. nanti saye attached kan gambar..
akak ni jugak whatsappkan gambar dekat supervisor yang bertanggungjawab mejage BBIM dotdot ni.. supervisor tu tak minta maaf pon.. siap boleh cakap masalah ni masalah kecik je.. tak teruk pon.. takkan nak tunggu sampai patah kaki tangan baru nak bertindak.. takde rase bersalah ke derang ni.. geram pulak saye yang menaip ni.. siap cakap.. betul la.. sorang aunty sepuluh budak.. aunty yang jage tu siap cakap.. saye ade due tangan je.. hangin tak?
da berape kali dah akak ni complain ape yang tak kene dengan pengurusan derang.. yang dipersalahkan aiman.. aiman tak pandai tu la.. tak panadai ni la.. siap cakap aiman tak pandai cakap.. cakap pon 'tang ting tang'.. ade ke salahkan budak tige tahun.. tak logik! macam ni ke tadika islamic? setiap kali complain cakap kat akak ni.. cari alternative lain.. mentangmentang la BBIM ni mahal.. mungkin untuk golongan professional je.. akak ni kerje biasebiase je.. macam tak bayar yuran!! siap cakap 'we can NO longer work tegether' tak boleh terime kritikan.. asal complain suruh berentikan anak.. macam free kan hantar kat situ.. bengang gile..
mase saye tau cerite ni.. saye tengok screen shoot akan ni.. gambar anak die.. surat ke BBIM ni.. panas hati.. bukan murah membayar yuran.. takde skip bayar.. tapi di layan macam kite tak mampu.. kenape nak double standard? kenape nak suruh cari alternatif lain atau bahase kasar.. pindahkan anak bile orang complain? macam tu ke ciriciri islamic? taknak berubah atau tambah baik keadaan tadika ni..
baru separuh surat akak ni saye bace.. panjang lagi.. nanti saye sambung ye.. tak larat pulak korang bace nanti.. surat lepas ni cerite ape kesudahan yang terjadi.. mungkin lebih kepade management BBIM kat bawah ni saye attachedkan sebahagian gambar anak akak tu..
bayangkan kalau luke tu kene mate..
ni ape yang di reply oleh supervisor tu..
saye tulis post ni atas kebenaran ibu kepada adik comel dan cute ni..
19 comments:
bila bayar mahal, memang parents harap jagaan tip top. dalam kes macam ni ibu tu boleh buat report. buat checkup di hospital dulu pastu report pd jkm utk siasatan. rasanya tadika bawah jkm atau kementerian saya tak pasti pulak.
Membimbangkan. Mahu tunggu buat report polis agaknya baru mahu ambil tindakan. Kalau dah keluar report polis masuk media baru mereka gelabah kakak rasa Fifi.
Macam-macam kes sekarang ni. Saya yang belum kahwin ni pun takut tengok budak2 jadi camni..
cam hampeh..ingt bagus sgt..aku xleh terima klu jawapan camtu..danish ms baby dl penah kene kt taska lama..bile die bg jawapan lebih kurang mcm tu trs aku stopkan..menggg
makin mnjd kes skg ni..
huhu...
ni mmg kes y serius..
ptutnya pusat ni kena trima setiap teguran di sudut y +ve utk kebaikan dia jugak.. biasalah kdg2 kita byr mahal2 kita harapkan y terbaik utk ank kita.. tp apa y kita dpt?? kecewa kan? lya faham sgt.. sbb sblum ni lya pnh htr tmpt mhl.. yuran semester lagi. mcm msuk U. serius. kononya nk y terbaik utk ank.. tp frust.. sbb xde apa2 pon y diperolehi. kecewa sgt. tup2 tahun ni cuba apply pra sekolah kerajaan.. alhamdulillah..dpt.. malah dlm masa x smpai 2 bulan asya dh lncar mbaca drp x tau apa2 langsung. tp sekolah seblum ni bab jagaan dia bagus.. n sgt rapat dgn ibubapa.. cuma bab akademik je..
hantar rumah pengasuh xselamat..nak hantar ke tempat bayar mahal camni pun belum tentu selamat jugak..Ya Allah..kenapa lah dorag ni x de rasa tanggungjawab kan..geram je dgr
kiranya bayar mahal2 pon tak tentu lgi bagus kan..mntk di jauhkan kena kt ank sndri
Boleh bagitau saya BBIM branch mana ni? boleh email kat mikerizal5@gmail.com. Thank you. Sy tengah pertimbangkan nak hantar anak kat situ ke tak
Boleh tak nk tau jugak branch mana? takut terkena. pls email me at suriani.nanie@gmail.com
ingat nak hantar anak ke sana. kita bayar mahal expect quality pun ikut harga tapi cikgu cakap bahasa inggeris pun terkial-kial. Banyak kindy atau montessory macam ni.
assalam
both my sons joining Brainy Bunch. Alhamdulillah...we were satisfied. No injury..they were so happy compare when at bbsitter place. Maybe different place...different way. anak2 saya kat Brainy Bunch Kajang
ni bbim mane?tak semua bbim mcmni kot.my experince ok je. i believed ni mesti pengetua/supervisor dia problem. u have to report direct to bbim HQ.tq
hi im a mother too, hantar to these kind of schools too,pay the same amount and all those deposits etc.. still, anak saya balik ade lebam sikit n luka terhantuk etc, aunty pernah call sbb anak cut himself main gunting berdarah and terhantuk siap gigi goyang and berdarah..rambut anak juga berkutu etc. tapi believe me, no amount money could replace that sense of security if kita jaga sendiri di rumah.tetapi as a mother we will only pray for the best. yes kita kerja carik duit and bayar 630 (yup that is the current rate of BBIM monthly fee) and we expect anak kita selsema-free,kutu-free,lebam n luka free. the things is kids membesar mmg akan cedera along the way, and if it is a serious matter, as a parents the wise things to do is consult properly with the teacher. sy faham kekecewaan para ibu, tetapi teruskan berdoa bahawa aunty juga usaha memberi yang terbaik utk our lil muslim. Perubahan yang baik banyak sgt selepas anak2 kita mereka didik, seperti solat, doa, ambil wuduk dan sebagainya. sebabnye itu lah niat kite enroll our son to that school at the first place. sekolah tadika brand ape pon kite doa lah and positivekan diri yang they didnot overlook this things on purpose
nak share pengalaman bkenaan staf BBIM
dua kali ke BBIM di TSB Sg Buloh,
Saya ke sana utk visit the place,
tengok2 anak2..masa tu bawak anak sekali umur 1.6yo.
Mula2 ke sana,
sy jumpa dgn staf,bernama Umi xsilap saya,
orang nya ok,ramah bila sy ajukan soalan mengenai kelas,aktiviti,jadual harian.
Dan kelihatan dua lg staf,seorang staf muda,manis,ramah,sy nampak dari gayanya dia memang suka kan budak.
very soft spoken,
budak2 pon suka dgn dia.
Dan satu lg,staf berbadan agak plummy,
sy tengok dia tgolek dlm bilik tempat tido depan kipas sambil menekan2 handphone,..
dia je tgolek,yg lain melayan anak2,dan Umi melayan saya dan anak.
Kali ke dua saya ke sana,
untuk mhantar anak pada hari pertama jam 7.15 pagi,
Staf yg tgolek sy lihat haritu yg buka pintu,
Tiada warm greeting(sy tak minta pon suh buat coffee ke ape)
sy masih diluar pintu,tiada salam,dia tanya,
ni hari first day kan..
sy jawab..a'ah..
then dia tengok sy,sy tgu dia,nk jemput masuk ke...
dari pergerakan dia ,seperti suruh sy tinggal anak dannn BALIKKKKK.
sy yg tsenyum2,tsengih2..siap cakap boleh sy masuk..
baru dia benarkan sy masuk.
Itu satu part,
10 minit sy disana,nak tengok samada anak boleh sesuaikan diri ke tidak,
staf bkenaan duduk bsandar didinding depan kipas angin sambil beri arahan menjerit pada kanak2 disitu.,.,tapi ditangannya menekan2 smart phone.
ALIAAA!!
SIT DOWN!!
SHARE TOYS WITH YOUR FRIENDS!!!!
Tiada konsep approach dgn anak2,dia sekadar beri arahan.Ya Tuhanku!Ini baru sy lihat,diblakang sy,apa yg akan jadi ya.
Saya rasa Alia tu dalam usia 3 tahun barangkali,
adakah itu cara BBIM staff berkomunikasi dgn kanak2 disitu?
Saya agak terkejut,
mungkin perkara ni saya akan bawa ke HQ,
staf sebegini tak diperlukan di BBIM
walaupun dia bukan menjerit pada anak saya,
tapi perlakuan dan tingkah lakunya,anak2 ini yg melihat,
mereka akan tiru,dan sy sebagai ibu melihat kelakuan cikgu seperti itu memang amat menyedihkan.
ramai lagi diluar sana yg boleh btutur lembut,suka kan pada anak2..
kalau setakat nak duit masuk bulan2 tapi duduk bsandar didinding depan kipas angin sambil beri arahan pada anak2,
better keje jadi warden penjara/sekolah henrey gurney.
Tapi saya puji staff lain,dan konsep pembelajaran disana.
Anak sy happy.
Norlie
Sg Buloh
Assalamualaikum..it is very disappointing kn bila preschool teachers perangai xmcm pn..I sent ny daughter to nuh's Ark montessori tp ader 1 aunty tu scolded my daughter sbb xtaw nama..so unacceptable..I posted on an international montessori group they said shouldnt be like that. They felt sorry to my daughter..we went to see the school as also to chk on progress of our child, (she couldnt read yet though almost a year there), then the next day aunty to said nk jumpa kami. After chitchatting, the thing which I find so incredibly shocking, aunty to kata all kindergarten punya basic requirement is kids must know their name's spelling. So I told her, ms introduction day xckp pn mcm tu?? We are really2 disappointed with that aunty. Thinking of changing kindy n.year
Some of them are OK..but yg x ok tu really..�� she said she is frustated sbb the girl cant recognize her name..a preschool teacher frust dgn bdk 5 thn yg br 1st time attend school this year, yg bkn everyday they teach the child to read?? Plus she's not her class teacher. She's teaching non-core subject. Not Islamic, not Math, not even English. May Allah alwaiz protect our children
Saya dah ke sana,
tapi biasa la memula nak enroll anak..semua bagus..
ni BBIM TSB SG BULOH ni kan..
senang nya dorg reply macam tu.
lainkali mintak manager dia yg reply..nak tgok ape dia cakap..
banyak dah dgr parents komplen BBIM,sape komplen di FB ,korang akan di blocked!
abestu macamana..
xmo improve langsung..
sy ade survey beberapa tadika islamik di sekitar sg buloh ni,
banyak yg org komplen,
cuma ade satu tadika tu ok,tapi diaorg xaccept 2yo,dan satu lg,realkids dan ape lg..
kalau nak ok,area bangsar,ttdi,bandar utama yg cth mcm realkids bagus,ape lg eh..asalahnya jauh dari rumah dan office.
hmm..
skrg ni masih fikir tak tahu nak letak anak kt mana
Assalam, u tengok sendiri ke yr daughter being scolded or yr daughter yg informed u? My son also at nuh's ark. So far I tak pernah dengar aunties cakap kasar and I also realized that kids at Nuh's Ark nampak polite.
Post a Comment